Hieronder worden symptomen van bepaalde problemen beschreven over gebruik met het facet en de mogelijke oplossing hiervoor.


1. Melding bij het starten van Facet "Resolutie word niet ondersteund"

Zet het chromebook uit zodat het chromebook uit de facet modus komt.

Zet daarna het chromebook weer, zodra het inlogvenster getoond word druk dan op de volgende toetsen combinatie: "CTRL + Shift + 0" Je zal het beeld zien verschuiven de resoluties is weer terug gezet naar standaard waarde.

Probeer opnieuw de Facet app op te starten.


2. Het chromebook toont geen "Apps" links onderin.

Neem contact op met onze helpdesk op (074-2553131) en hou het serienummer van het chromebook paraat.

Deze vind je onder op het chromebook aangeduid met "S/N:" of "SN:".


3. Bij het opstarten van Facet krijg ik de melding: " Kiosk-app kan niet worden gestart".

Waarschijnlijk is het chromebook niet up to date, hieronder beschrijf ik hoe je het chromebook update.

Zet het chromebook uit zodat het chromebook uit de facet modus komt.

Log daarna op de normale wijze in het chromebook, bij voorkeur met e-mailadres en wachtwoord.

Zodra de chrome browser opent druk je rechtsboven in op de drie puntjes.

Ga naar de optie "Help" en klik daarna op "Over Chrome", nu zou het chromebook moeten gaan updaten.

Nadat dit klaar is graag weer het facet proberen op te starten.


4. Chromebook synchroniseert niet

In sommige gevallen synchroniseert de Chromebook niet of pas na een langere tijd. Dit kán soms

worden verholpen door de volgende settings aan te passen:

- Log in op de Chromebook als een Administrator

- Klik rechtsonder in op de klok

- Klik op het tandwieltje

- Klik bij ‘personen’ op ‘synchronisatie’.

- Activeer ‘Alles synchroniseren’.

- Herstart de Chromebook