Omdat jouw account onderdeel is van een beheerde omgeving kan je niet zelf jouw wachtwoord wijzigen als je die niet meer weet. De ICT'er van jouw school en wij kunnen jouw wachtwoord voor je herstellen. Je kan dus contact opnemen met jouw ICT'er om het wachtwoord te laten herstellen. Anders kan een ICT'er of directielid via een mail naar support@HCS.nl vragen jouw wachtwoord te herstellen. We mogen geen wachtwoorden herstellen wanneer we daarvoor een verzoek ontvangen vanaf een privé mail adres.


Om als ICT'er het wachtwoord te resetten kan je onderstaande stappenplan volgen:


1. Ga naar cool.cloudwise.nl en klik op het tandwiel knopje (Applicatiebeheer)


2. Klik op Gebruikers / groepen, vervolgens op Organisatiegroepen


3. Als het om een leerkracht gaat klik je op Leerkrachten, anders op Medewerkers. Via het potloodje achter elke gebruiker kan je het wachtwoord wijzigen



4. Vul een nieuw wachtwoord in en herhaal dat wachtwoord in het vakje daaronder.  


Het wachtwoord moet wel voldoen aan de eisen die vermeld staan onder de vraagteken knop. Als je de optie "Wachtwoord wijzigen bij eerste keer inloggen" aangevinkt laat moet de gebruiker bij het inloggen in COOL het wachtwoord wijzigen, daarvoor krijgt die gebruiker een melding in COOL. Als je het vinkje aan laat stel je dus een tijdelijk wachtwoord in die je in het gebruikers overzicht kan zien:



Als je het vinkje "Wachtwoord wijzigen bij eerste keer inloggen" uit zet kan je het wachtwoord niet zien in het overzicht. 


Is de ICT beheerder van jouw school niet aanwezig of niet in staat om jouw wachtwoord te wijzigen, laat dan jouw directie of een leerkracht vanaf hun school account een mail sturen naar support@HCS.nl. Telefonisch mogen wij geen wachtwoorden resetten.