Een gebruikersaccount toevoegen in Apple Business Manager

Je kunt wanneer je maar wilt handmatig een gebruikersaccount toevoegen. Als je een account toevoegt, moet je deze ook een rol toewijzen. Je wilt wellicht handmatig een account toevoegen als je organisatie er bijvoorbeeld een tijdelijke medewerker bij krijgt.

Een gebruikersaccount toevoegen

  1. In Apple Business Manager  log je in met een account die de rol van beheerder of personenmanager heeft.

  2. Klik op 'Accounts' in de navigatiekolom en klik vervolgens op  midden in het venster bovenaan.

  3. Voer de volgende verplichte gegevens in:

    • Voor- en achternaam

    • Rol en locatie

    • E‑mailadres

    • Beheerde Apple ID

  4. Indien nodig voer je de volgende optionele gegevens in:

    • Tweede naam of voorletter tweede naam

  5. Klik op 'Bewaar' in de rechteronderhoek van het scherm.

  6. Inloggegevens aanmaken voor de nieuwe gebruiker.

    Belangrijk: Totdat de nieuwe gebruiker inlogt en zijn of haar wachtwoord wijzigt, is de account niet actief.