Indien de TAP niet zichtbaar is in de admin center controleer de volgende dingen

  • Is de tap met de juiste gegevens aangemeld? Stel deze opnieuw in om te verifieren
  • Heeft het account de juiste licentie
  • Staat Modern authentication aan
  • Kan je op de browser edge in de tap aanmelden zonder MFA met de gegevens?
  • Draait de service “Win Device Admin Agent”?

 

Win device admin agent

Om de tap vanuit de cloud te manage dient de “Win Device Admin Agent” te draaien op de windows client, deze zorgt voor een connectie richting de Teams Admin Center (TAC)

 

Indien deze service niet aanwezig is moet je deze aan zetten door een XML file te plaatsen in de Skype folder

Path: C:\Users\Skype\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeRoomSystem_8wekyb3d8bbwe\SkypeSettings.xml

Inhoud om de service aan te zetten:

<SkypeSettings>
<DisableTacCommunication>false/DisableTacCommunication>
 </SkypeSettings>

Vervolgens dien je het systeem te herstarten.