Om een Office365 account toe te voegen aan je mobiele iOS apparaat zijn geen moeilijke serveradressen of instellingen nodig.  

De synchronisatieperiode van je mail kun je instellen op je iOS apparaat. Echter is er vaak sprake van een geheugen beperking vandaar dat deze standaard 1 maand laat zien op je device indien je geen internetverbinding actief hebt. 

Hiervoor hebben wij de volgende instructie: 

  • Open 'Instellingen'  

  • Scroll onder instellingen in de linker kolom met instellingen iets naar beneden tot je Accounts en wachtwoorden ziet. 

  • Selecteer ‘Accounts en wachtwoorden’  

 

  • Klik op Nieuw account om je office365 account toe te voegen.  

  • Klik op Exchange 

 

  • Vul daarna je e-mailadres in en klik op volgende. 

 

  • Indien je de onderstaande vraag krijgt klik je op login 

 

  • Daarna opent je ipad een scherm waarin je je wachtwoord kan ingeven van je email en klik daarna op Aanmelden 

 

  • Indien het aanmelden succesvol is doorlopen kun je een keuze maken welke gegevens je eventueel wilt synchroniseren. Standaard is het goed om alles ingeschakeld te laten staan. Klik daarna op Bewaar. 

 

 

Nu zie je dat je account is toegevoegd. Echter kun je nog bepalen of je de synchronisatieperiode wil aanpassen. Standaard staat deze op 1 maand. Mocht je dit willen wijzigen ga dan verder met de handleiding en anders ben je klaar en kun je alles afsluiten. 

 

Aanpassen synchronisatie periode 

Je zit nog steeds op het volgende scherm bij Accounts en wachtwoorden 

 

• Onder accounts zie je in het bovenstaande voorbeeld 2 actieve emailaccounts. Klik op Exchange. 

  

  • Tik daarna op Synche-mail 

  • Je kunt nu Geen limiet aangeven als je alle email altijd beschikbaar wil hebben op je apparaat. 

 

 

Vervolgens worden alle e-mails gedownload en beschikbaar gesteld in je apparaat. Dit kan veel dataverkeer met zich meebrengen waardoor het advies is om dit op de wifi verbinding te doen.